Choć kaszerowanie stało się bardzo popularne w ciągu ostatnich kilku lat, mało kto wie na czym dokładnie polega cały proces i co kryje się pod jego nazwą. W wielkim skrócie, kaszerowanie to proces, który odpowiada za udoskonalenie wszelkiego rodzaju produktów papierniczych zarówno pod względem technicznym, jak i dekoracyjnym. Jak dokładnie przebiega proces?
Jak przebiega proces kaszerowania?
Tak jak powiedzieliśmy, głównym celem procesu jest udoskonalenie wyrobu papierniczego takiego jak np. pudełka kartonowe, wykorzystywane do transportu różnego rodzaju produktów na terenie całego świata. Kaszerowanie polega na wzmocnieniu materiału specjalnym, cieńszym arkuszem do kaszerowania. Przeprowadzany jest za pomocą specjalistycznych urządzeń, które nazywane są kaszerówkami. W większości przypadków, kaszerowanie dotyczy materiałów, których nie można od razu pokryć wysokiej jakości drukiem za pomocą techniki offsetowej, dzięki czemu oprócz funkcji wzmocnienia sztywności i wytrzymałości produktu, proces ten pełni swego rodzaju rolę dekoracyjną.
Kaszerowanie rozpoczyna się od pokrycia wybranego materiału specjalnym klejem, który nakłada się z wykorzystaniem wałków klejowych. Tak przygotowana powierzchnia zostaje dokładnie pokryta specjalnym arkuszem do kaszerowania, który odpowiada za wzmocnienie materiału oraz zwiększenie jego wytrzymałości i odporności na różnego rodzaju uszkodzenia.
Zalety kaszerowania produktów wykonanych z materiału
Najczęściej proces kaszerowania przeprowadza się w celu zwiększenia wytrzymałości opakowań tekturowych, które wykorzystywane są np. we wszelkiego rodzaju firmach kurierskich, gdzie opakowania, w które zapakowane są przewożone produkty, muszą być niezwykle trwałe i odporne na uszkodzenia. Kaszerowanie posiada wiele zalet, dzięki którym coraz więcej producentów artykułów papierniczych decyduje się na wykorzystanie jego właściwości w kontekście własnych produktów. Oprócz głównych zalet takich jak zwiększenie wytrzymałości i odporności na uszkodzenia, kaszerowanie sprawia, że produkty papierowe takie jak np. opakowania z tektury, są estetyczne dzięki odpowiednio przygotowanym nadrukom, a nawet stanowią reklamę naszego przedsiębiorstwa, która trafia do grupy docelowej.