Wypłata odszkodowania jest możliwa po prawidłowym wypełnieniu wniosku w odpowiednim terminie. Pieniądze z ubezpieczenia na życie można przeznaczyć na pobyt w szpitalu lub leczenie złamanej ręki. W tym artykule przedstawiamy najważniejsze informacje wskazujące, kiedy zgłosić uszczerbek na zdrowiu swojemu ubezpieczycielowi.
Kiedy zgłosić uszczerbek na zdrowiu do PZU lub innego ubezpieczyciela?
Tak naprawdę, jak najszybciej. W dobie internetu renomowane towarzystwa ubezpieczeniowe umożliwiają zgłoszenie faktu wypadku przez formularz internetu i przez infolinię. Można także zgłosić zdarzenie i poprosić konsultanta ds. ubezpieczeń o kontakt zwrotny. Wybierając pierwszą opcję, czyli formularz wystarczy podać numer polisy, datę przystąpienia do ubezpieczenia i rodzaj ubezpieczenia. Oprócz tego niezbędne są dane osoby ubezpieczonej. Towarzystwo ubezpieczeniowe poprosi także o informacje na temat całego zajścia i okoliczności.
Może się także zdarzyć, że osoba mająca polisę na życie zginęła w wypadku. Wtedy ubezpieczyciel poprosi o odpis aktu zgonu, odpis sądowego postanowienia stwierdzenia zgonu, odpis sądowego postanowienia o uznaniu za zmarłego i dokument wystawiony przez uprawnione do stwierdzenia zgonu władze państwa.
Jakie wymagania determinuje ubezpieczyciel?
W powyższej sekcji artykułu odpowiedzieliśmy na pytanie: kiedy zgłosić uszczerbek na zdrowiu do PZU lub innego TU? Okazuje się, że każdy ubezpieczyciel może prosić różne dokumenty, aby przyjąć wniosek o roszczenie o wypłacenie polisy na życie. Zazwyczaj potrzebna jest szczegółowa dokumentacja medyczna, która potwierdza, że nastąpił uszczerbek na zdrowiu.
Proszona dokumentacja jest przede wszystkim uzależniona od rodzaju szkody. W innych przypadkach będzie potrzebna notatka policyjna a w innych protokół BHP. Po wysłaniu wypełnionego formularza i załączników pozostaje czekać. Towarzystwo ubezpieczeń zazwyczaj ma 30 dni na odniesienie się do sprawy.