Zimowa dieta powinna się trochę różnić od letniej. Gdy za oknem panują ujemne temperatury, warto postawić na posiłki bardziej rozgrzewające i zawierające dużo witamin i składników mineralnych, aby zapobiec osłabieniu i infekcjom.

Zupy!

Podstawowym posiłkiem podczas zimy powinny być ciepłe zupy warzywne. Dzięki temu uda nam się zjeść zalecaną porcję warzyw, a dodatkowo taki posiłek przyjemnie nas rozgrzeje. Najlepiej przygotować je na lekkim wywarze mięsnym lub warzywnym, aby były sycące. Aby jeszcze dodać im wartości odżywczych, można dołożyć różnego rodzaju kasze, które również warto zimą włączyć do jadłospisu ze względu na witaminy, a także łatwo przyswajalny błonnik, zapewniający uczucie sytości na dłużej.

Przyprawy korzenne

Zimowe posiłki dobrze doprawiać wszelkimi korzennymi przyprawami – cynamon, goździki, kurkuma i wiele innych nie tylko wzbogacą nasze potrawy, ale też np. zapewnią lepsze trawienie czy wspomogą procesy odpornościowe. Mają również działanie rozgrzewające. Można je stosować do potraw zarówno wytrawnych, jak i słodkich. Świetnie smakują również w połączeniu z gorącą herbatą, której dodadzą niepowtarzalnego aromatu.

Kiszonki

Nieocenionym źródłem witamin w czasie zimowych chłodów są kiszonki. W okresie zimowym, kiedy brak jest świeżych warzyw i owoców, warto korzystać z ich kiszonych odpowiedników, bo mocno wspomagają naszą odporność, a dodatkowo świetnie smakują. Dzięki fermentacji witaminy i składniki mineralne obecne w kiszonkach są lepiej przyswajalne. Kaloryczność kiszonek jest niewielka, więc nie grozi nam zimowy przyrost wagi. Oprócz najpopularniejszych, czyli kapusty i ogórków, warto próbować szukać na półkach innych kiszonek, aby wzbogacić naszą kuchnię o nowe smaki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *